سامانه دریافت و پاسخگویی به شکایات مردمی
شکایات مردمی دریافتی فاقد اطلاعات فرستنده از جمله نام، نشانی پستی، ایمیل و یا شماره تماس، قابل رسیدگی نخواهند بود. ارائه توضیحات و مستندات کافی، فرآیند رسیدگی به موضوع را تسریع خواهد کرد.
بهآگاهی هممیهنان گرامی میرساند، با استناد به نظامنامه مدیریت پاسخگویی به شکایات مردم (موضوع مصوبه شماره 85084 / 1901 مورخ 12 / 05 / 1384)، رسیدگی به شکایات مردمی از کارکنان وزارت امور خارجه، بر اساس شیوه نامه ذیل انجام میشود:
- اداره بازرسی، نظارت و پاسخگویی به شکایات، مسئول دریافت و رسیدگی به شکایات مردمی و پیگیری آن در وزارت امور خارجه میباشد.
- شکایات مردمی دریافتی فاقد اطلاعات فرستنده از جمله نام، نشانی پستی، ایمیل و یا شماره تماس، قابل رسیدگی نخواهند بود. ارائه توضیحات و مستندات کافی، فرآیند رسیدگی به موضوع را تسریع خواهد کرد.
- صرفاً شکایاتی که در حیطه تخلف از عملکرد حرفه ای و رفتاری کارکنان وزارت امور خارجه باشند، قابل بررسی خواهند بود.
هموطنان عزیز، میتوانند ضمن مراجعه به سامانة دریافت شکایات بر روی درگاه اصلی پایگاه اطلاعرسانی وزارت امور خارجه به نشانی www.mfa.gov.ir و یا آدرس https://mfa.gov.ir/portal/viewsurvey/71، نسبت به درج شکایات و درخواستهای خود اقدام نمایند.
*****************************